Kembali Aktif

السلامعليكم ورحمة الله وبركته
الحمد الله نحمده ونستغفره و نعوذ من شرور انفسنا ومن سيئات اعمالنا
Syukur Kepada ALLAH, kerana setelah lama tidak menulis dan mengemaskini blog ini, saya berpeluang untuk melakukannya kali ini. Sebenarnya, tiada alasan yang patut saya berikan atas kelekaan ini. Mohon maaf kepada sahabat-sahabat atas kekurangan ini.

Sebenarnya telah banyak aktiviti disusun sama ada oleh cawangan atau Dewan pemuda untuk menyemarakkan aktiviti PAS di sekitar puncak Alam ini terutama bagi Fasa 2 Puncak Alam.

Program Tarbawi

1.Siri Daurah (kursus) Kefahaman Perjuangan ISLAM yang dipimpin Oleh Al Fadhil Ustaz Riduan Ismail sudah kepada 7 siri yang mana pada perjumpaan terakhir membicarakan Pada Tajuk JIHAD Dalam ISLAM.

2. Dewan Pemuda Puncak Alam Juga telah berjaya menyediakan satu siri tarbawi terbaru yang dipimpin Oleh ustaz Fadli Ghani (pengarang buku: Ulama dalam Sorotan perjuangan Kemerdekaan) yang diterbitkan oleh MHI Publication. Siri ini lebih menekankan kepada kefahaman asas melalui sirah dan sejarah perjuangan daripada zaman Rasulullah sehingga kepada penubuhan PAS dan seterusnya kepada aplikasi di zaman sekarang ini.

3. program Daurah dijadualkan setiap Khamis malam Jumaat Minggu KeEmpat
manakala anjuran pemuda pada Ahad Malam Isnin minggu Kedua.

Perkembangan Sekarang

Bermula sekarang, semua jentera PAS seharusnya menumpukan kepada muhasabah gerak kerja Plihanraya yang dijangka akan diadakan pada tahun ini. Mana-mana gerak kerja yang belum digerakkan hendaklah digerakkan segera..
masa sekarang, walaupun dalam serba kekurangan , bukan masa mencari salah orang dan menyesali masa lampau. marilah Kita terus bekerja ke arah Kemenangan ISLAM




Penutup

Saya rasa cukup setakat ini update kali ini. semoga saya diberi kesempatan dan ketenangan dalam masa-masa akan datang

No comments:

Post a Comment